Jakie aspekty wziąć pod uwagę przy wyborze fotela biurowego?

Fotel biurowy to z pewnością najważniejszy mebel w całym biurze. Decyduje o efektywności pracy, ale również o komforcie i zdrowiu pracowników. Dlatego kupując fotel do biura, zapytajmy o zdanie osobę, która będzie jego użytkownikiem. Jakie pytania powinny paść?

Jak często będziesz korzystać z krzesła?

Jeśli pracownik spędza wiele godzin przy swoim biurku, warto, aby fotel posiadał dużą liczbę ergonomicznych regulacji, które pozwolą na jego maksymalne dostosowanie. Jeżeli będzie korzystał z fotela tylko godzinę lub dwie w ciągu dnia, możemy kierować się innymi kryteriami takimi, jak cena, czy stylistyka fotela.

Jaką pracę wykonujesz?

Jeśli pracownik dużo się przemieszcza lub współpracuje z innymi, może potrzebować prostego, lekkiego odpornego na zarysowania fotela. Podłokietniki nie są konieczne, podobnie, jak bardzo miękka wyściółka. Przyda się natomiast system jezdny. Jeżeli jednak pracownik siedzi przed komputerem bez wielu przerw, zapewnijmy mu fotel z głębszym siedziskiem i wysokim oparciem oraz podparciem odcinka lędźwiowego. Dzięki temu uniknie notorycznych bólów pleców.

Czy masz bóle związane z pracą przy biurku?

Praca przy biurku może generować wiele dolegliwości. Gdy pracownikowi dokuczają bóle w dolnej części kręgosłupa, ważne jest wspomniane już podparcie lędźwi. Niektóre fotele posiadają nawet możliwość regulacji w tym miejscu. Jeśli ma skłonność do obolałych nóg, upewnijmy się, że siedzisko w kupowanym przez nas fotelu ma pochyły przód, aby nie uciskało ud i zapewniało odpowiednie krążenie krwi. Ból odcinka szyjnego kręgosłupa może zmniejszyć ergonomiczny zagłówek.

Dodaj komentarz